Кафедра української та іноземних мов
Постійний URI для цієї колекції
Огляд
Перегляд Кафедра української та іноземних мов по Автор "Каричковська, Світлана Петрівна"
Результати на сторінці
Параметри сортування
-
МатеріалStandartization of education in high education institutions of Ukraine and Poland(Wydawnictwo Naukowe UP Kraków, 2015) Каричковська, Світлана ПетрівнаIn the article the curriculum of Pedagogical University of Cracow (Poland) of educational and qualification level of bachelor with the specialization in “Philology” (English and literature) is considered and its comparing with the pedagogical universities of Ukraine is carried out.
-
МатеріалГенезис методики навчання іноземних мов як науки( 2015) Каричковська, Світлана ПетрівнаУ статті здійснено аналіз історико-педагогічного генезису методики навчання іноземних мов у контексті різноманітних компонентів. Виокремлено основні методи: граматико-перекладний, лексико-перекладний, натуральний, прямий, метод Пальмера, метод Уеста, аудіо-лінгвальний, аудіо-візуальний та комунікативний. Визначено основні принципи, покладені в основу викладання іноземної мови за кожним із методів, їх позитивні та негативні сторони. Виділено основні закономірності розвитку методики навчання іноземної мови на сучасному етапі.
-
МатеріалЗміст підготовки майбутніх менеджерів в аграрних університетах Республіки Польща(РВВ Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2019) Каричковська, Світлана Петрівна ; Каричковський, Василь ДмитровичВ умовах формування ринкової економіки пріоритетними напрямами державної політики України є покращення інституційного середовища аграрного сектору та гармонізація внутрішнього законодавства відповідно до європейських та світових стандартів. Досвід Республіки Польща з подібними до України умовами освіти представляє інтерес з метою прогнозування тенденцій модернізації професійної підготовки та впровадження кращих елементів передового педагогічного досвіду в національній системі вищої освіти. У статті проаналізовано структурні та змістові характеристики навчальних планів майбутніх керівників досліджуваних аграрних університетів.
-
МатеріалОсвітній потенціал системи вищої агарної освіти Польщі(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2019) Каричковська, Світлана Петрівна ; Каричковський, Василь ДмитровичУ статті розкрито інституційні особливості системи вищої агарної освіти Республіки Польща. Розглядаються особливості національного законодавства у сфері вищої освіти. Виявлено рівні підготовки здобувачів вищої освіти. Визначено особливості регіонального розміщення вищих агарних університетів республіки. Розраховано показники рівномірності територіального розподілу аграрних ЗВО Польщі
-
МатеріалОсновні характеристики забезпечення якості освіти (польський досвід)(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Мовчан, Людмила Володимирівна ; Комісаренко, Наталія Олександрівна ; Каричковська, Світлана Петрівна ; Чучмій, Ірина ІванівнаУ статті подано коротку характеристику забезпечення якості освіти в Польщі. Слід зазначити, що якісна освіта нині є однією з обов’язкових умов успішного існування будь-якої країни. Світове співтовариство визнало, що освіта, добробут і здоров’я людини – головні чинники рівня її життя, а якість освіти є пріоритетом у розвитку громадянського суспільства. Автори статті наголошують, що інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу всіх її громадян до якісної освіти, модернізації змісту освіти та організації відповідно до світових тенденцій і вимог ринку праці, запровадження громадсько-державної моделі управління.
-
МатеріалОсобливості вивчення іноземної мови як складової системи підготовки майбутніх екологів(Одеса: ПНЦ НАПН України, 2016-06) Каричковська, Світлана ПетрівнаУ статті автор розглядає особливості вивчення майбутніми екологами іноземної мови за професійним спрямуванням у вищих навчальних закладах. Зокрема, розглянуто поняття загальнодидактичних принципів навчання, здійснено аналіз системи навчання іноземної мови з точки зору різних компонентів, зокрема рівнів навчання та керування, основних компонентів, різних методичних концепцій навчання тощо. Здійснено аналіз тенденцій розвитку сучасних технологій навчання. Розкрито методичні принципи організації професійно-орієнтованого навчання.
-
МатеріалПеревернуте навчання у вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням.(Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2020) Чучмій, Ірина Іванівна ; Каричковська, Світлана Петрівна ; Мовчан, Людмила ВолодимирівнаУ дослідженні здійснено аналіз розвитку концепції «перевернутого навчання», його змісту та середовища, виокремлено роль професійного педагога на основі порівняння моделі традиційного і перевернутого навчання та виділено недоліки і переваги, акцентовано увагу на методиці перевернутого навчання та ефективності її використання на заняттях з англійської мови для студентів спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Проаналізовано вплив вищезазначеної методики на рівень оволодіння студентами лексичних умінь і навичок у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням на рівні B1 +. Виявлено позитивні результати застосування технічних засобів навчання у використанні методики перевернутого навчання на заняттях з англійської мови. Зосереджено увагу на результатах дослідження, зокрема активізації пізнавальної діяльності на заняттях та підвищенні рівня успішності студентів.
-
МатеріалПідготовка бакалаврів аграрного профілю в європейських країнах.(Видавничий дім «Гельветика», 2021-07) Чучмій, Ірина Іванівна ; Каричковська, Світлана ПетрівнаСтаття присвячена викладенню досвіду впровадження аграрної освіти в навчальну програму закладів вищої освіти провідних європейських країн для навчання студентів освітнього ступеня «бакалавр». Зокрема, аналізуються програми аграрної освіти університетів Великої Британії, Польщі й Данії, виокремлюються знання та навички, здобуті студентами в процесі здобуття освітнього ступеня «бакалавр» для формування професійної компетентності майбутнього фахівця аграрного профілю. Увага зосереджується на принципах організації освітньої діяльності студентів в обраних для дослідження закладах вищої освіти, зокрема на побудові навчальних модулів програм, які поєднують різні аспекти сільського господарства. Досліджено можливості використання досвіду аграрної освіти в навчальній діяльності університетів провідних європейських країн для розвитку аграрної освіти вітчизняних університетів, зокрема впровадження програм сільськогосподарського спрямування, на кшталт програми «Управління сільськогосподарським бізнесом із навчанням на виробництві» університету Редінг (Велика Британія).
-
МатеріалПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ І ПОЛЬЩІ (порівняльний аналіз)( 2011) Каричковська, Світлана ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2011. Дисертаційне дослідження присвячене розв’язанню питань підготовки майбутніх учителів англійської мови в контексті порівняльного аналізу. Розкрито сутність професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови. Здійснено наукове обґрунтування поняття системності в галузі навчання іноземної мови, визначені її структура і компоненти. Висвітлено історико-педагогічний генезис методики навчання іноземної мови. Проведено порівняльний аналіз систем стандартизації вищої іншомовної педагогічної освіти та навчальних планів педагогічних університетів з підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр за напрямом “Філологія” (англійська мова та література) України і Польщі. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення умов підготовки майбутніх учителів англійської мови у вищих педагогічних навчальних закладах.
-
МатеріалПідготовка студентів філологічних спеціальностей у Польщі та Україні: порівняльний аспект( 2012) Каричковська, Світлана ПетрівнаУ статті розглянуто підготовку бакалаврів за напрямом "Філологія" (англійська мова та література) в університетах Польщі та України.
-
МатеріалРегиональные аспекты развития аграрного образования в Украине(Центр міжнародного наукового співробітництва "ТК Меганом", 2016-12) Каричковська, Світлана Петрівна ; Каричковський, Василь ДмитровичТериторіально-економічне районування є одним з важливих чинників організації управлінні державою. В даний час існує декілька варіантів територіального та економічного районування України. У статті автори аналізують територіальні та економічні регіони України з точки зору професійної підготовки в сільськогосподарських університетах. Визначено райони, аграрні підприємства яких мають задовільний забезпечення майбутніми менеджерами і ті, які мають їх дефіцит. На основі аналізу автори вносять пропозиції щодо підвищення професійної підготовки майбутніх фахівців в певних областях.
-
МатеріалТеоретичні аспекти професійної підготовки майбутнього фахівця у вищому навчальному закладі(ТОВ «Видавничий дім «Гельветика», 2017-04) Каричковська, Світлана Петрівна ; Чучмій, Ірина ІванівнаУ статті розкрито актуальність проблеми професійної підготовки в умовах реформування системи вищої освіти. Одним із актуальних завдань сучасної освіти і науки визначено вивчення іноземної мови На основі теоретичного аналізу науково-педагогічної літератури розглянуто проблему іншомовної професійної підготовки студентів немовних вищих навчальних закладів. Акцентовано увагу на методиці професійно-орієнтованого навчання іноземної мови: мета, особливості, методичні принципи тощо. Зроблено висновки щодо кінцевої мети навчання іноземної мови у немовному вищому навчальному закладі.
-
МатеріалУдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів англійської мови у вищих навчальних закладах( 2011) Каричковська, Світлана ПетрівнаУ статті аналізується структура умов професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови у вищій школі.
-
МатеріалШлях до європейських перспектив – стандартизація вищої освіти в Польщі( 2011) Каричковська, Світлана ПетрівнаУ статті проаналізовано державний стандарт Польщі освітньо-кваліфікаційного рівня ліценціат (бакалавр) за напрямом підготовки "Філологія" (англійська мова та література).
-
МатеріалІнституційно-економічні засади розвитку вищої аграрної освіти України(ВПЦ "Візаві", 2018-11) Каричковська, Світлана Петрівна ; Каричковський, Василь Дмитрович ; Кормишкін, Юрій Анатолійович ; Кузьмінов, Микола ВікторовичМетою статті є дослідження особливостей розвитку вищої аграрної освіти України на інституціно-економічних засадах. Методологія. У процесі дослідження були використані наступні методи: теоретичні та емпіричні дослідження, аналіз та узагальнення показників; статистична та аналітична обробка даних з використанням методів регресійного аналізу для виявлення рекомендованих напрямів удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців у вітчизняних закладах вищої освіти аграрного профілю. Результати. В статті проаналізовано базові основи вищої аграрної освіти в Україні та сусідніх державах, вивчено інституційні та організаційні засади вищої аграрної освіти у досліджуваних країнах, розкрито особливості нормативної бази, досліджено особливості кадрового та матеріального забезпечення системи вищої освіти. Проведено порівняльний аналіз змісту вищої аграрної освіти України та іноземних держав, розкрито структурно-змістову характеристику. Практичне значення. Розроблено рекомендації з удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців в аграрних закладах вищої освіти України на основі досвіду та практик іноземних держав. Перспективами подальших досліджень авторів стане апробація запропонованих рекомендацій щодо впровадження передових міжнародних практик у вітчизняну систему вищої освіти.
-
МатеріалІНСТИТУЦІЙНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В АГРАРНИХ ВНЗ УКРАЇНИ(Запоріжжя : КПУ, 2016) Каричковська, Світлана Петрівна ; Каричковський, Василь ДмитровичУ статті відображено огляд сучасного нормативно-правового забезпечення освітнього законодавства України у сфері підготовки фахівців у вищих аграрних навчальних закладах та представлено його порівняльний аналіз з попередньою редакцією. Подано класифікацію рівнів та ступенів вищої освіти, напрямів підготовки та спеціальностей аграрного профілю; проведено таксономізацію спеціальностей на основі чинного законодавства України. Сформульовано визначення поняття аграрного ВНЗ залежно від структури та переліку галузей знань, за якими здійснюють підготовку відповідних фахівців. Крім того, виділено галузі знань, напрями підготовки та спеціальності ОКР бакалавр, спеціаліст та магістр відповідно до попередньої та нової редакцій Закону України “Про вищу освіту”.