Кафедра соціально-гуманітарних і правових дисциплін
Постійний URI для цієї колекції
Огляд
Перегляд Кафедра соціально-гуманітарних і правових дисциплін по Дата випуску
Результати на сторінці
Параметри сортування
-
МатеріалЗемлеробська ментальність як домінанта українства(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2003) Доморослий В.І.The article details the issue of agricultural mentality of Ukrainians. Mentality is not a consistent way of thinking, it constantly changes under influence of various factors. A nation constantly improves one’s mentality through new perceptions, on the basis of which attitude towards the world is formed. Nation cannot develop if it only concentrates one’s efforts on one direction of its livelihood. It is exemplified by the fact that success of other nations is based on a varied economic activity. It is stated that specificity of Ukrainians lies in the fact that for a long time they were oriented towards development of agriculture as a basis of one’s functioning. This approach had objective reasons: objective – availability of vast lands, suitable for cultivation and subjective – efforts of oppressors to downgrade economic activity of Ukrainians only to agriculture and limit access to handcrafts and trade to slow down the development of our nation. It is established that it led to socio-economic lag of Ukrainians from other nations but also to an economic deformation. Formation of agricultural mentality and its transition to the main feature of Ukrainians was considered and analyzed. It is also indicated that for the purpose of social development it is required to extend Ukrainian mentality.
-
МатеріалСтановлення та розвиток сільськогосподарських освітніх закладів та дослідної справи Черкащини (друга половина хіх – початок хх ст.)( 2007) Костюк, Майя ВолодимирівнаУ дослідженні подається аналіз створення та діяльності мережі аграрної освіти та галузевої дослідної справи на Черкащині. Досліджено законодавство стосовно сільськогосподарських освітніх закладів. Розкрито роль Уманського училища садівництва у розвитку науково-дослідної та освітньої діяльності регіону, визначено внесок окремих вчених – викладачів сільськогосподарських навчальних закладів у розвиток аграрної науки. З’ясовано різноманітні способи поширення сільськогосподарських знань позашкільним шляхом. Проаналізовано науково-дослідну діяльність Умансько-Липовецького сільськогосподарського товариства, напрямки його наукових досліджень. Подано періодизацію розвитку сільськогосподарської дослідної справи та освіти Черкащини.
-
МатеріалФормування та функціонування Партії Зелених України та взаємодія з Європейськими зеленими організаціями.(Видавництво МДГУ ім.П.Могили, 2008) Коваленко-Чукіна, Ірина ГригорівнаВ статті проаналізовується тенденцію формування та функціонування Партії зелених України‚ її взаємовідносини з іншими Європейськими зеленими організаціями та їхній вплив на її розвиток.
-
МатеріалСвітогляд і буття ХХ століття та їх християнсько-консервативна альтернатива в європейській літературі: Олесь Гончар і Діно Буццаті(ХГЕУ Одеса, 2009) Ямчук, Павло Миколайович
-
МатеріалАвтореферат.ЗЕЛЕНИЙ РУХ В УКРАЇНІ: СТАНОВЛЕННЯ‚ ФОРМУВАННЯ‚ ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ(Ант, 2009-11-25) Коваленко-Чукіна, Ірина ГригорівнаУ дисертації досліджується історія виникнення‚ становлення‚ формування та функціонування Зеленого руху в Україні‚ політична діяльність Зелених а також місце і роль Партії Зелених в суспільно-політичному житті України. Висвітлено витоки та передісторію Зеленого руху в світі та вплив його на створення та політизацію цього руху в Україні. Досліджена взаємодія Партії Зелених України з іншими Європейськими організаціями Зелених та їх вплив на розв’язання екологічних проблем. Визначено головні причини Чорнобильської катастрофи та впливу Зелених України на їх вирішення.
-
МатеріалДіяльність Української парламентської громади щодо виборення політичних прав і свободи у 1 державній Думі Росії (1906-1907рр.)(Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011) Доморослий, Валентин Іванович ; Кузіна, Н.У статті розглядаються проблеми зародження легітимного українського парламентаризму, розкривається процес створення української парламентської громади та її діяльність.
-
МатеріалНауково-дослідницька робота професора С.С. Рубіна (1900-1985 рр.) на кафедрі агрохімії, ґрунтознавства і землеробства уманського сільськогосподарського інституту( 2011) Гарбар, Ольга ПетрівнаУ статті досліджено науково-дослідницьку роботу С.С. Рубіна на кафедрі агрохімії, ґрунтознавства і землеробства Уманського сільськогосподарського інституту.
-
МатеріалЗаконодавчі акти та урядові розпорядження щодо навчальних сільськогосподарських закладів різних типів і категорій (друга половина ХIХ – початок ХХ cт.)( 2011) Костюк, Майя ВолодимирівнаРозглядається нормативно-правова база діяльності сільськогосподарських освітніх закладів у другій половині XIX - на початку XX ст.
-
МатеріалЗабуті сторінки в становленні аграрної освіти та науки в Черкаському краї: Бобрицька школа садівництва та городництва( 2011) Костюк, Майя ВолодимирівнаНа основі стародруків, архівних матеріалів та звітів земських установ, висвітлюється навчально-дослідницька діяльність Бобрицької нижчої школи садівництва та городництва на початку XX ст. Мета Бобрицької школи полягала в тому, щоб, переважно шляхом практичних занять, підготувати умілих і досвідчених спеціалістів із садівництва та городництва, а також із бджільництва й шовківництва. Школа мала добру навчально-практичну базу, що дозволяла значну увагу приділяти дослідній справі. Зміст навчання в Бобрицькій школі садівництва та городництва мав чітку практичну спрямованість. Окрім того, передбачав глибоке вивчення теоретичних питань, що забезпечувало наукове розуміння сільськогосподарських процесів і явищ, ознайомлення з усім комплексом робіт, пов’язаних з вивченням різних галузей сільського господарства. Наявна матеріальна база була достатньою для виконання практичної підготовки в повному обсязі та проведення дослідницької діяльності та дослідно-експериментальної роботи. Школа, в цілому, задовільно виконувала своє основне завдання – підготовку службовців для приватновласницьких господарств та сприяла популяризації сільськогосподарських знань всіма можливими способами: організовувала курси для місцевих селян; силами учнів старшого класу здійснювала функцію інструкторів місцевого населення та постачала їм посадковий та інший матеріал. Всі випускники знаходили собі роботу за спеціальністю: працювали інструкторами в Київській, Волинській, Полтавській, Сибірській губернії, садівниками в повітових земствах Київської губернії, в плодових розплідниках Чернігівської губернії, служили садівниками в нижчих сільськогосподарських навчальних закладах і приватних маєтках.
-
МатеріалМонографія "ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА"(Уманський НУС, 2012) Білошкурська, Зінаїда Павлівна
-
МатеріалПрофесор Рубін С.С. (1900-1985): науково-організаційна,педагогічна та громадська діяльність( 2012) Гарбар, Ольга ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук за спеціальністю 07.00.07 – історія науки і техніки. – Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». – Переяслав-Хмельницький, 2012. Дисертація присвячена комплексному дослідженню діяльності видатного українського землезнавця й плодівника С.С. Рубіна (1900-1985рр.). Для поглибленого історико-аналітичного дослідження визначено основні періоди діяльності вченого. У роботі розкрито умови формування наукового світогляду вченого. Проаналізовано його організаційну, науково-дослідницьку, викладацьку діяльність. Досліджено громадську роботу і просвітницько-популяризаторську діяльність. З’ясовано основні напрями його наукових досліджень. Відтворення цілісної картини діяльності С.С. Рубіна дало змогу зробити висновок про його вагомий внесок у розвиток науки, історії науки, культури України.
-
МатеріалІз історії садівництва ХIX-XX століття: видатний учений помолог, засновник наукового плодівництва, академік В. В. Пашкевич( 2012) Костюк, Майя ВолодимирівнаВисвітлено життєвий шлях , наукова та викладацька діяльність Василя Васильовича Пашкевича – визначного вченого в галузі плодівництва, дендрології, інтродукції й акліматизації рослин та паркобудівництва, доктора біологічних наук , академіка ВАСГНІЛ . Наукова спадщина – понад 300 наукових робіт із різних питань садівництва. Вивчав стійкість сортів до грунтово-кліматичних умов у різних регіонах, розробляв питання стандартизації й районування плодових сортиментів, стерильності та фертильності плодових дерев, складав таблиці для визначення сортів яблуні. Надавав великого значення вивченню плодових дерев і їх диких родичів, біології цвітіння та плодоношення плодових культур, добору запилювачів для найбільш важливих промислових сортів. Розглянута науково-педагогічна діяльність В. В. Пашкевича в Уманському училищі землеробства і садівництва , де він викладає ботаніку та садівництво, завідує Уманським Царициним Садом.
-
МатеріалСтаття(Європейські перспективи, 2013) Машковська, Людмила Володимирівна
-
МатеріалФілософія саду в світовій та українській світоглядних традиціях(Полтавський державний педуніверситет ім. В. Короленка, 2013) Ямчук, Павло Миколайович
-
МатеріалУкраїнські депутати у І Державній Думі Росії: від стихії до організації(Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2013) Доморослий, Валентин Іванович ; Капелюшний, В.У статті розглядаються проблеми створення української фракціїї у першому російському парламенті.
-
МатеріалСтаття(Юридична Україна, 2014) Машковська, Людмила Володимирівна
-
МатеріалСоціально-професійна кар'єра випускників Уманського національного університету садівництва: досягнення на рубежі епох(Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, 2014) Шатохін, Анатолій МиколайовичВикладено результати соціологічного моніторингу соціально-професійної кар’єри випускників Уманського національного університету садівництва 1950-2010 років. Встановлено, що існують суттєві відмінності в професійній самореалізації випускників університету 1950-1990 років («радянського періоду») та 1991-2010 років («періоду незалежності»). Вони полягають головним чином у тому, що випускники «радянського періоду» досягли найбільших успіхів у сфері сільського господарства, а випускники «періоду незалежності» в інших сферах, не пов’язаних із отриманою в університеті спеціальністю. При цьому помітно зменшився вплив на соціально-професійну кар’єру випускників знань, отриманих на заняттях по спеціальним дисциплінам, і збільшився вплив інших чинників, зокрема особистої ініціативи та підприємливості. В цілому випускники високо оцінюють рівень своєї професійної підготовки у порівнянні із іншими навчальними закладами.
-
МатеріалНове положення про сільськогосподарську освіту (26 травня 1904 р.): до 110-річниці від його затвердження( 2014) Костюк, Майя ВолодимирівнаАналізується законодавство стосовно сільськогосподарських освітніх закладів на основі Нового Положення від 26 травня 1904 р.
-
Матеріал«УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНО - КУЛЬТУРНА ІДЕНТИЧНІСТЬ : ДЖЕРЕЛА, СЬОГОДЕННЯ, ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ»(Умань : ВПЦ «Візаві» (Видавець «Сочінський»), 2015) Шатохін, Анатолій МиколайовичВикладені результати наукових досліджень с проблем формування українського народу, його культури та духовності. / Изложены результаты научных исследований с проблем формирования украинского народа, его культуры и духовности. / The results of research with problems of formation of the Ukrainian nation, its culture and spirituality.
-
МатеріалУніатська церква та її роль у суспільному житті України за доби Речі Посполитої(Видавничо-поліграфічний центр "Візаві", 2015) Доморослий, Валентин Іванович