Кафедра туризму та готельно-ресторанної справи

Постійний URI для цієї колекції

Огляд

Останні матеріали

Зараз показується 1 - 5 з 253
  • Матеріал
    ГОТЕЛЬНИЙ РИНОК УКРАЇНИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО РОЗВИТКУ
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024-09-30) Непочатенко В.О. ; Нагернюк Д.В.
    Ця стаття представляє результати дослідження стану та тенденцій розвитку індустрії гостинності в Україні в умовах війни та геополітичної нестабільності. Готельний сектор, як важлива складова туристичної індустрії, грає ключову роль у підтримці економіки країни та наданні критично важливих послуг у складні часи. Однак, військовий конфлікт суттєво вплинув на готельний бізнес України, зокрема на регіони, наближені до фронту, які зіткнулися з труднощами у залученні гостей та інвестицій. Метою статті є дослідження ключових тенденцій розвитку галузі та впливу військового стану на ринок готельних послуг, розгляд шляхів адаптації й зростання індустрії гостинності. Дослідження також акцентує увагу на необхідності впровадження нових напрямів для подолання викликів, спрямованих на подальший розвиток бізнесу та покращення туристичного іміджу країни. Попри воєнні труднощі, сектор гостинності в Україні продовжує приваблювати гостей, що свідчить про його стійкість та здатність до адаптації.
  • Матеріал
    Інноваційні технології в іміджевому вимірі суб’єкта готельно-ресторанного бізнесу
    («Наукові перспективи», 2025-02-10) Коваленко Л.Г. ; Нагернюк Д.В.
    В умовах перманентних фінансово-економічних криз і нестабільності ринкового середовища представляється вкрай актуальним виявлення інноваційних можливостей іміджелогії в просуванні продуктів та послуг з метою підвищення і посилення їх репутації, що обумовлює вважливість дослідження іміджу як ключового чинника конкурентоспроможності суб’єкта готельно-ресторанного бізнесу та ефективності його підприєм-ницької діяльності вцілому. Доведено, що позитивний, а за часту і унікальний імідж – це те, що визначає унікальність організаці їі є елементом, який виокремлює її серед конкурентів, особливо в умовах значної кількості ринкових пропозиційта агресивної конкурентної боротьби. На ринку послуг підприємства готельно-ресторанного господарства можуть позиціонувати себе як такі, що прагнуть досконалості, використовуючи при цьому засоби в прийнятті інноваційних рішень, як-то сучасні технології.В статті обґрунтовується необхідність застосування інноваційв діяльності суб’єкта готельно-ресторанного бізнесу при формуванні позитивного іміджу на ринку послуг для закріплення високих конкурентних позицій. Авторами визначено, що основними інструментами інноваційних технологій, які необхідні для ведення ефективного готельно-ресторанного бізнесу єсучасні телекомунікаційні можливості, безконтактні технології,використання чат-ботів (програми, яка імітує спілкування гостя з реальною людиною), застосування можливостей доповненої реальності, автоматизовані системи управління такі, як система управління готелем (Property Management System), система управління рестораном (Point Of Sales), система енергозбереження (Energy Management System), система електронних ключів (Key System), система безпеки (Security System) і звісно, технології просування організації в мережі Інтернет (веб-сайт, сторінка в соціальних мережах You Tube, Facebook, Instagram,TikTok). Імідж закладу, сформований у соціальних мережах, дозволить підвищити коефіцієнт конверсії потенційних клієнтів, зросте кількість активних підписників, що в результаті збільшить лояльність цільової аудиторії до бренду або окремих готельних та ресторанних продуктів.
  • Матеріал
    МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ В ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2025-07-16) Нагернюк Д.В. ; Непочатенко В.О.
    Стаття присвячена сучасним маркетинговим інноваціям в готельному бізнесі, які сприяють активному просуванню та продажу послуг клієнтам. Досліджено сучасні тенденції маркетингових інновацій готельного бізнесу. Встановлено, що однією з провідних тенденцій в готельному бізнесі є активне використання соціальних мереж та платформ для онлайн-бронювання, що дозволяють готелям безпосередньо спілкуватися з клієнтами. Відгуки та рейтинги в соціальних мережах і на платформах безпосередньо впливають на рішення потенційних клієнтів і є позитивним інструментом з точки зору реклами готелю. Для ефективного просування готельних послуг потрібно постійно оновлювати свої сторінки в соціальних мережах, наповнювати їх новими фотографіями та інформацією про доступні послуги. Проаналізовано інструменти залучення клієнтів, включаючи цифровий маркетинг, створення унікального бренду та позиціонування, рекламу, співпраця з лідерами думок, керування репутацією, спільні пропозиції та програми лояльності. Дані інструменти допомагають готельним підприємствам підвищити видимість та привабливість на ринку. Крім того, програми лояльності є важливим інструментом утримання клієнтів, вони не лише сприяють підвищенню прибутковості готелю через збільшення кількості повторних бронювань, але й сприяють створенню потужного позитивного іміджу та підвищенню конкурентоспроможності на ринку. Встановлено, що в готельному бізнесі необхідно використовувати елементи сенсорного маркетингу, які одночасно звертаються до всіх органів чуття споживачів, щоб створити емоційний зв’язок з брендом. Завдяки впливу на органи чуття сенсорний маркетинг робить бренд впізнаваним і привабливим, що допомагає йому виділятися серед конкурентів. Обґрунтовано необхідність застосування digital-технологій у стратегіях просування готельного бізнесу, які можуть бути ефективно використані в процесі провадження бізнесу та підвищення рівня його конкурентоспроможності.
  • Матеріал
    ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
    («Наукові перспективи», 2025-03-14) Нагернюк Д.В. ; Коваленко Л.Г.
    Підприємства ресторанного бізнесу виконують важливі соціальні завдання, пов’язані із задоволенням життєвих потреб населення у послугах з організації харчування і дозвілля. Сучасний ринок ресторанних послуг характеризується негативними тенденціями розвиткучерез економічну кризу та війну в Україні. Через бойові дії багато рестораторів були вимушені тимчасово закритися, інші втратили частину клієнтів.Підприємства ресторанного бізнесу, які працюють опинилися у нових реаліях. Прибутковість підприємств ресторанного бізнесу в сучасних умовах визначається правильним вибором маркетингової стратегії, якісним менеджментом, високим рівнем послуг та впровадженням сучасних технологій виробництва та обслуговування. В статті проаналізовано особливості формування маркетингових стратегій підприємств ресторанного бізнесу. Визначено основні фактори формування та реалізації маркетингових стратегій підприємств ресторанного бізнесу, які сприяють залученню потенційних відвідувачів. До основних факторів формування маркетингової стратегії віднесено: позиціювання підприємств ресторанного бізнесу на ринку, дослідження конкурентів,вивчення цільової аудиторії, гастрономічні особливості та кухня закладу, складання стратегії просування, визначення маркетингового бюджету,формування ціноутворення підприємств та аналіз зворотного зв’язку.Обґрунтовано, що в сучасних реаліях, використання інноваційних маркетингових підходів є надзвичайно важливим для підприємств ресторанної сфери. Сюди можна віднести адаптацію до нових реалій через цифровізацію, а саме: використання платформи соціальних мереж, веб-сайт підприємства ресторанного бізнесу, онлайн – реламу, креативні методи цифрового та офлайн маркетингу. Усе це дозволить зміцнювати довіру споживачів і створювати позитивний імідж підприємств ресторанного бізнесу.Встановлено, що відсутність чітко визначеної маркетингової стратегії є серйозною загрозою для функціонування підприємств ресторанного бізнесу – існує ризик вкладення ресурсів у надання послуг, які не відповідають поточному попиту ринку. Відповідно авторами систематизованостратегії маркетингових інновацій, що можуть обирати підприємства ресторанного бізнесу для того, щоб легше адаптуватись в умовах воєнних дій.
  • Матеріал
    Підвищення економічної ефективності аграрних підприємств в умовах невизначеності
    (Наукові перспективи, 2025) Саковська О. М., ; Пентюк М. О.
    У статті розглянуто питання підвищення економічної ефектив-ності аграрних підприємств в умовах невизначеності. У ході дослідження уточнено дефініцію «економічна ефективність». Указано, що економічна ефек-тивність аграрних підприємств є надзвичайно актуальною темою сьогодення. Вона набуває вирішального значення, оскільки сучасні непередбачувані глобальні та локальні виклики суттєво ускладнюють функціонування агросек-тору. Зазначено, що фінансова стійкість аграрних підприємств безпосередньо залежить від їх здатності швидко пристосовуватися до зовнішніх викликів і уміння підтримувати фінансову рівновагу. У процесі дослідження економічної ефективності аграрних підприємств проведено аналізовано та систематизовано методики оцінки ресурсного потенціалу аграрних підприємств. Аналіз методик оцінки ресурсного потенціалу аграрних підприємств дав змогу виокремити їх недоліки та визначити інноваційні форми визначення ресурсного потенціалу агропідприємств. Виявлено, що чинні методики оцінки ресурсного потенціалу сільськогоспо-дарських підприємств є недостатніми для кризового управління. Їх головний недолік полягає в ігноруванні якісних оцінок ризиків, динаміки доступності ресурсів та необхідності стимулювання ресурсозбереження. З’ясовано, що дані методики орієнтовані на статичний аналіз, а не на оперативне управління та прогностичне моделювання. Доведено, що збільшення економічної ефективності та стабільності аграрних підприємств в умовах невизначеності напряму залежить від ресурсозбереження, заснованого на раціональному споживанні. Для об'єктивної оцінки раціонального споживання представлено авторський інстру-ментарій, що ґрунтується на розрахунку спеціальних коефіцієнтів (економії, окупності ресурсів та технологічної відповідності). Визначено антикризові заходи економічної діяльності аграрних підприємств та розроблено інстру-ментарій визначення рівня раціонального ресурсного споживання в аграрній сфері. Запропоновано заходи зі стимулювання інноваційної діяльності аграр-ними підприємствами в умовах невизначеності.