Кафедра маркетингу

Постійний URI для цієї колекції

Огляд

Останні матеріали

Зараз показується 1 - 5 з 377
  • Матеріал
    МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇВ УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ
    (Журнал «Наукові інновації та передові технології»No10(50) 2025(Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право»,Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»), 2025-10-25) Макушок О.В., Богданов Я.Р.
  • Матеріал
    The Impact of Personalized Marketing on the Effectiveness of Logistics Solutions in Retail
    (International Review of Management and Marketing, 2025) Semenda O. ; Poveshchenko M. ; Makushok O. ; Korman I. ; Lementovska V.
    The aim of the study is to assess the correlation between the degree of marketing personalization and logistic efficiency. The analysis covers international data from seven nations over the period of 2020-2024. The selected countries include the United States, Great Britain, Germany, Poland, Saudi Arabia, China, and Ukraine. The research employed an econometric nonlinear model including indicators of AI, cross-border trade, regulatory frameworks as well as GDP. The findings revealed that the United States (up to 90.2), Germany (up to 89.0), and China (up to 88.7) exhibit the highest levels of logistical efficiency. In nations characterized by a heightened degree of personalized marketing, logistics demonstrate greater adaptability and a more rapid response to market fluctuations. For instance, in the United States, personalized marketing surged from 41.7 to 62.9, coinciding with an increase in exports from 10% to 34.5%. Ukraine exhibited positive dynamics despite a low GDP, with marketing rising from 30.1 to 55.6 and logistics improving from 61.8 to 74.1. The article emphasizes the necessity for institutional support to facilitate the digital transformation of logistics. Prospective avenues for future research include the exploration of behavioral factors and time lags in marketing influences.
  • Матеріал
    ТРАНСФОРМАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ СУЧАСНОГО РИНКУ
    (Видавець «Сочінський М. М.», 2025-07) Харенко А.О.
    У статті розглянуто трансформацію маркетингових стратегій страхових компаній в умовах сучасного ринку, який зазнає впливу глобальних викликів, зокрема пандемії COVID-19, економічної нестабільності та військових конфліктів. Проаналізовано ключові тенденції змін у поведінці споживачів, посилення цифровізації, інтеграції інноваційних технологій та персоналізації послуг. Виокремлено основні напрями маркетингових витрат страхових компаній, зокрема зростання ролі цифрової реклами, CRM-систем і аналітики. Встановлено, що активна адаптація маркетингових стратегій до нових умов сприяє підвищенню конкурентоспроможності та стійкому розвитку страхових компаній. На основі використання сучасних методів дослідження сформульовано рекомендації для вдосконалення маркетингової діяльності в умовах постійних змін.
  • Матеріал
    Маркетингові інструменти розвитку франчайзингу: класифікаційний підхід
    (Аспекти стабільного розвитку економіки в умовах ринкових відносин, матеріали ХХ Міжнародної науково-практичної конференції. 27 травня 2025 р. Умань : 2025, 2025) Пенькова О.Г., Нестерчук Н.В.
  • Матеріал
    Maximizing Marketing Impact: Examining Video Content Through Analytics and Consumer Behaviour
    (Management (Montevideo), 2025) Пенькова О.Г.
    Introduction: the article examines the impact of video content on the effectiveness of marketing strategies with a focus on analytical interpretation of audience behavioral reactions. The purpose of the study is to analyze the potential of marketing campaigns in the context of adaptation to changes in media consumption. Method: the study was based on the analysis of secondary empirical data obtained from authoritative analytical reports covering current trends in video marketing and digital consumer engagement. The methods used are quantitative content analysis, thematic classification, and discursive interpretation. Results: it is found that video content demonstrates a high level of strategic importance - 95 % of marketers recognize it as a key tool for influencing the target audience. The main types of barriers to video implementation are identified: lack of time and technical complexity. It is established that video helps to increase brand trust, forms emotional contact with the consumer, and provides an opportunity to accurately measure audience reactions through digital metrics (watch time, CTR, engagement rate). It is shown that cultural relevance, professional visual quality, and artificial intelligence support are key factors in the effectiveness of video on social media. Conclusions: the article emphasizes the need for a comprehensive integration of video content into strategic planning, including the development of intra-team competencies, analytical reporting, and automated video performance evaluation systems. Prospects for the study are to form adaptive models of video strategy focused on changing consumer behavioral patterns and digital transformation of marketing communications in various sectors.