Developing a Marketing Strategy to Improve the Market Activities of Agricultural and Processing Enterprises, Using the Policy of “Goodvalley” as an Example

Немає доступних мініатюр
Дата
2021
Автори
Penkova, Oksana
Lementovska, Valentyna
Sokovnina, Diana
Korman, Iryna
Semenda, Olha
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавець
Scientific Horizons
Інструкція
In the national economies of many countries, especially developing ones, agriculture represents a significant share of GDP. The relevance of the issue stated in the study is due to the fact that the marketing strategy of agricultural enterprises is the most important element of their management system, which contributes to the sustainable development of agriculture and provision of the population with better quality food products. The need to increase the competitiveness of agricultural enterprises among similar ones also contributes to the development of agricultural technologies for obtaining high quality and environmentally friendly products. The purpose of this study is to investigate the nature of a modern agricultural company’s marketing strategy. The leading method for investigating this issue is the empirical method, namely examining the practice of marketing strategy in agriculture. As a result of the study, it has been established that a marketing strategy in the agricultural sector should make an enterprise stand out from its competitors through non-price methods. This is primarily due to the peculiarity of agricultural products – they are quite homogeneous, standardised and subject to state regulation not only in terms of safety, but also in terms of conformity with their name. It has been revealed that due to current trends in modern society regarding the need for environmentally friendly production and healthy lifestyles, it is desirable to include these elements in an agricultural company’s marketing strategy. Serious work needs to be done to improve the brand image and the image of the producer. These marketing techniques enable an agricultural company to stand out from its competitors and keep prices and demand at the required level. The results of this marketing strategy make it possible to turn a standardised, uniform product from an agricultural producer into an exclusive, special, high-end product
Опис
У національному господарстві багатьох країн, особливо тих, що розвиваються, сільське господарство становить суттєву частку ВВП. Актуальність заявленої у статті проблеми зумовлена тим, що маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств є одним з найважливіших елементів їхньої системи управління, яка сприяє сталому розвитку сільського господарства та забезпеченню населення більш якісними продуктами харчування. Необхідність підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств серед подібних сприяє також розвитку сільськогосподарських технологій для отримання продукції високої якості та з відсутністю шкоди для екології. Мета статті полягає у дослідженні сутності маркетингової стратегії сучасної сільськогосподарської компанії. Провідним методом для дослідження даної проблеми є емпіричний метод, а саме вивчення практики застосування маркетингової стратегії в сільському господарстві. В результаті дослідження встановлено, що маркетингова стратегія в аграрному секторі має виділяти підприємство серед конкурентів у вигляді нецінових методів. Це пов›язано насамперед із особливістю сільськогосподарської продукції – вона досить однорідна, стандартизована і підлягає державному регулюванню не лише з безпеки, а й відповідно до найменування. Виявлено, що у зв›язку з існуючими в суспільстві тенденціями необхідності екологічно безпечного виробництва та здорового способу життя, дані елементи бажано включати до маркетингової стратегії сільськогосподарської компанії. Необхідно здійснювати серйозну роботу з покращення іміджу бренду та іміджу виробника. Вказані маркетингові прийоми дозволяють виділятися сільськогосподарській компанії серед конкурентів і тримати ціни та обсяг попиту на необхідному рівні. Результати застосування такої маркетингової стратегії дозволяють зробити із стандартизованої, однакової продукції сільськогосподарського виробника – ексклюзивну, особливу продукцію високого класу
Ключові слова
agricultural marketing, marketing strategy, agricultural production, agri-marketing, agricultural business, сільськогосподарський маркетинг, маркетингова стратегія, сільськогосподарське виробництво, агромаркетинг, сільськогосподарський бізнес
Бібліографічний опис
Penkova, O., Lementovska, V., Sokovnina, D., Korman, I., & Semenda, O. (2021). Developing a marketing strategy to improve the market activities of agricultural and processing enterprises, using the policy of “Goodvalley” as an example. Scientific Horizons, 24(11), 92-100. DOI: 10.48077/scihor.24(11).2021.92-100