Розвиток сільськогосподарської кооперації як фактор підвищення конкурентоспроможності продукції олійних культур

Немає доступних мініатюр
Дата
2014
Автори
Нагернюк, Діана Валентинівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тома
Видавець
Інструкція
В статті обґрунтовано та розроблено практичні рекомендацій з ефективного функціонування обслуговуючого сільськогосподарського кооперативу, як фактора підвищення конкурентоспроможності продукції олійних культур. У процесі дослідження використано: абстрактно-логічний метод (для обґрунтування ролі та переваг сільськогосподарських кооперативів); статистико-економічний метод (для порівняння результатів виробничої діяльності сільськогосподарських підприємств у динаміці). Розглянуті питання пов’язанні із проблемами збуту продукції. Визначено, що основні обсяги реалізації продукції олійних культур здійснюються не на переробні підприємства, а за іншими каналами, куди входить продаж посередникам, зерновим компаніям, трейдерам, реалізація за бартерними угодами. Відсутність належної системи збуту продукції олійних культур не дає можливості одержати справедливої вартості за цю продукцію. Сільськогосподарська кооперація дозволяє дрібному товаровиробнику не руйнуючи своєї індивідуальності, виділити з свого організаційного плану ті його елементи, в яких велика форма виробництва має безперечні переваги над дрібною, і організувати їх спільно з іншими товаровиробниками. Значення кооперації для сільськогосподарських товаровиробників і споживачів полягає в реалізації зовнішнього і внутрішнього конкурентних ефектів. Висвітлено організаційні засади створення сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу. Наведено теоретичні та практичні аспекти розрахунків витрат пов’язаних зі створенням та початком функціонування збутового кооперативу. Визначено розмір пайового внеску членів збутового кооперативу. Визначено економічний ефект від реалізації продукції олійних культур сільськогосподарськими підприємствами Голованівського району через збутовий кооператив. Реалізація продукції олійних культур через збутовий кооператив дасть змогу підвищити їх конкурентоспроможність та збільшить прибуток від реалізації на 22,2 % або на 6351,2 тис. грн.
Опис
Ключові слова
сільськогосподарський обслуговуючий кооператив, збутовий кооператив, збут, сільськогосподарські підприємства, олійні культури
Бібліографічний опис
Нагернюк Д.В. Розвиток сільськогосподарської кооперації як фактор підвищення конкурентоспроможності продукції олійних культур / Д.В. Нагернюк // Міжнародний науково-виробничий журнал Сталий розвиток економіки. – 2014. – №2[24] – С. 189 – 194.