Кафедра соціально-гуманітарних і правових дисциплін
Постійний URI для цього розділу
Огляд
Перегляд Кафедра соціально-гуманітарних і правових дисциплін по Автор "Костюк, Майя Володимирівна"
Результати на сторінці
Параметри сортування
-
МатеріалLevko Platonovych Symyrenko: touches to the portrait.(Часопис української історії. Київ, 2021) Костюк, Майя ВолодимирівнаThe article reveals the most important milestones in the life and work of the outstanding Ukrainian scientist-gardener and pomologist Levko Platonovych Symyrenko, based on archival sources and literature. The author made an attempt to supplement the historical portrait of the great Ukrainian gardener, thanks to which a new branch of agricultural production – industrial horticulture- appeared at the turn of the 19th – 20th centuries in the Russian Empire. It is emphasized that the scientific developments of the genius scientist turned out to be so deep that they withstood a comprehensive test of time and entered the golden treasury of modern industrial horticulture. The assessment of his contribution to the development of domestic horticultural science through Mliiv pomological nursery, founded by him, and the largest in Europe pomological collection of fruit, berry, nut and ornamental crops, which numbered three thousand varieties and forms; use not only scientific developments, but also direct participation in their implementation; providing horticultural farms with seedlings grown in a pomological nursery; substantiation of pomology as a science and the beginning of a new production and biological direction in it, theoretical and practical principles of industrial horticulture and the creation of the first industrial gardens in Ukraine; elaboration of industrial horticulture and orchard technology; breeding, popularization and distribution in Ukraine and the world of the famous apple variety Renet Symyrenko; representation of Ukraine and Russia at all-Russian and international gardening exhibitions; participation in international horticultural forums and receiving high awards; creation of a domestic scientific school of horticulture and nursery science. It is noted that the creative heritage of the scientist is more than 100 scientific works, among which are unique: «General Catalog of Fruit Trees», «Crimean Industrial Horticulture» and the three-volume «Pomology».
-
МатеріалВнесок відомого на весь світ українського вченого Левка Платоновича Симиренка у розвиток садівництва.(«Філософія саду і садівництва в світовій культурі: джерела та новітні інтерпретації», 2021) Костюк, Майя ВолодимирівнаУ статті показано внесок українського вченого Левка Платоновича Симиренка у розвиток садівництва. Наголошено, що наукові розробки вченого витримали всебічне випробування часом і увійшли до золотої скарбниці сучасного промислового садівництва.
-
МатеріалЗабуті сторінки в становленні аграрної освіти та науки в Черкаському краї: Бобрицька школа садівництва та городництва( 2011) Костюк, Майя ВолодимирівнаНа основі стародруків, архівних матеріалів та звітів земських установ, висвітлюється навчально-дослідницька діяльність Бобрицької нижчої школи садівництва та городництва на початку XX ст. Мета Бобрицької школи полягала в тому, щоб, переважно шляхом практичних занять, підготувати умілих і досвідчених спеціалістів із садівництва та городництва, а також із бджільництва й шовківництва. Школа мала добру навчально-практичну базу, що дозволяла значну увагу приділяти дослідній справі. Зміст навчання в Бобрицькій школі садівництва та городництва мав чітку практичну спрямованість. Окрім того, передбачав глибоке вивчення теоретичних питань, що забезпечувало наукове розуміння сільськогосподарських процесів і явищ, ознайомлення з усім комплексом робіт, пов’язаних з вивченням різних галузей сільського господарства. Наявна матеріальна база була достатньою для виконання практичної підготовки в повному обсязі та проведення дослідницької діяльності та дослідно-експериментальної роботи. Школа, в цілому, задовільно виконувала своє основне завдання – підготовку службовців для приватновласницьких господарств та сприяла популяризації сільськогосподарських знань всіма можливими способами: організовувала курси для місцевих селян; силами учнів старшого класу здійснювала функцію інструкторів місцевого населення та постачала їм посадковий та інший матеріал. Всі випускники знаходили собі роботу за спеціальністю: працювали інструкторами в Київській, Волинській, Полтавській, Сибірській губернії, садівниками в повітових земствах Київської губернії, в плодових розплідниках Чернігівської губернії, служили садівниками в нижчих сільськогосподарських навчальних закладах і приватних маєтках.
-
МатеріалЗаконодавчі акти та урядові розпорядження щодо навчальних сільськогосподарських закладів різних типів і категорій (друга половина ХIХ – початок ХХ cт.)( 2011) Костюк, Майя ВолодимирівнаРозглядається нормативно-правова база діяльності сільськогосподарських освітніх закладів у другій половині XIX - на початку XX ст.
-
МатеріалКостюк Майя Володимирівна. Факультету менеджменту – 45 років!(Умань: ВПЦ «Візаві», 2021. С. 98., 2021) Костюк, Майя ВолодимирівнаУ довідково-біографічному виданні серед іншого містяться відомості про наукові та творчі здобутки професорсько-викладацького складу.
-
МатеріалНове положення про сільськогосподарську освіту (26 травня 1904 р.): до 110-річниці від його затвердження( 2014) Костюк, Майя ВолодимирівнаАналізується законодавство стосовно сільськогосподарських освітніх закладів на основі Нового Положення від 26 травня 1904 р.
-
МатеріалСтановлення та розвиток сільськогосподарських освітніх закладів та дослідної справи Черкащини (друга половина хіх – початок хх ст.)( 2007) Костюк, Майя ВолодимирівнаУ дослідженні подається аналіз створення та діяльності мережі аграрної освіти та галузевої дослідної справи на Черкащині. Досліджено законодавство стосовно сільськогосподарських освітніх закладів. Розкрито роль Уманського училища садівництва у розвитку науково-дослідної та освітньої діяльності регіону, визначено внесок окремих вчених – викладачів сільськогосподарських навчальних закладів у розвиток аграрної науки. З’ясовано різноманітні способи поширення сільськогосподарських знань позашкільним шляхом. Проаналізовано науково-дослідну діяльність Умансько-Липовецького сільськогосподарського товариства, напрямки його наукових досліджень. Подано періодизацію розвитку сільськогосподарської дослідної справи та освіти Черкащини.
-
МатеріалУманське училище як спеціалізований заклад середньої сільськогосподарської освіти: реорганізації та перебудови у навчально - практичній структурі (1859-1912)( 2015) Костюк, Майя ВолодимирівнаВисвітлено історію становлення та діяльність Уманського училища садівництва( 1844-1917 рр.) – єдиного в Російській імперії, фактично вищого фахового закладу з садівництва. З’ясовані основні етапи його навчально-наукової роботи та розкрита роль у розвитку науково-дослідної та освітньої діяльності. Показано, що при значній практичній підготовці в навчальному процесі училища велике значення приділялось науковим дослідженням: воно було одним із засновників дослідної справи не лише в регіоні, а й в Україні. Встановлено, що навчально-виробнича і науково-дослідна база училища була найбільшою в імперії. Училище проводило активну діяльність з поширення сільськогосподарських знань позашкільним шляхом: проводило постійні сільськогосподарські курси з садівництва, городництва, шовківництва, бджільництва для населення та народних учителів, тим самим здійснюючи значну просвітницьку роботу в регіоні. Навчальний заклад готував кваліфікованих спеціалістів (вчених-управляючих і вчених-садівників), викладачів для нижчих сільськогосподарських закладів, службовців установ аграрної сфери та досвідчених науковців у галузі садівництва та рільництва, успішно задовольняючи, насамперед, місцевий попит на фахівців в галузі сільського господарства. Уманське училище, як спеціалізований заклад середньої сільськогосподарської освіти, впродовж усього періоду пройшло складний шлях свого розвитку, зазнало декількох реорганізацій та перебудов у навчально-практичній структурі. Проте, визначальною його особливістю в системі інших фахових закладів такого типу, була підготовка висококваліфікованих спеціалістів із садівництва. Відображено наукові здобутки окремих учених училища, їх внесок у розвиток вузькофахових сільськогосподарських дисциплін. Зазначено, що наукові розробки О.Д.Нордмана, М.І.Аннєнкова, В.В.Пашкевича, В.О.Погенполя, А.М.Ро, П.Г.Шитта, В.І.Едельштейна, І.І.Корабльова та ін. лягли в основу сучасного наукового садівництва та рільництва.
-
МатеріалІз історії садівництва ХIX-XX століття: видатний учений помолог, засновник наукового плодівництва, академік В. В. Пашкевич( 2012) Костюк, Майя ВолодимирівнаВисвітлено життєвий шлях , наукова та викладацька діяльність Василя Васильовича Пашкевича – визначного вченого в галузі плодівництва, дендрології, інтродукції й акліматизації рослин та паркобудівництва, доктора біологічних наук , академіка ВАСГНІЛ . Наукова спадщина – понад 300 наукових робіт із різних питань садівництва. Вивчав стійкість сортів до грунтово-кліматичних умов у різних регіонах, розробляв питання стандартизації й районування плодових сортиментів, стерильності та фертильності плодових дерев, складав таблиці для визначення сортів яблуні. Надавав великого значення вивченню плодових дерев і їх диких родичів, біології цвітіння та плодоношення плодових культур, добору запилювачів для найбільш важливих промислових сортів. Розглянута науково-педагогічна діяльність В. В. Пашкевича в Уманському училищі землеробства і садівництва , де він викладає ботаніку та садівництво, завідує Уманським Царициним Садом.